ABN AMRO

Rezumat:
ABN AMRO a folosit Six Thinking Hats pentru a ajuta angajatii sa genereze si sa prezinte idei noi top managementului.

Provocare:
Sa incurajeze angajatii sa genereze mai multe idei.

Metoda:
Creerea programului "Ideea de Aur" cu Six Thinking Hats.

Rezultat:
Ideile de la angajati sar de la 60 la 900 intr-un an.

Povestea:
ABN AMRO este o banca internationala proeminenta cu 3000 de sucursale in 60 de tari. In 2001, Mary Lou Leistikow, instructor certificat de Bono, era la o conferinta cand un manager ABN AMRO a abordat-o cu o provocare. Sucursala olandeza avea peste 7000 de oameni, dar sugestiile venite din partea angajatilor erau abia 60 pe an. Acest manager era sigur ca angajatii ar fi oferit mai multe sugestii daca ar fi devenit creativitatea o prioritate mai ridicata. Dupa ca au discutat pe tema aceasta, managerul a rugat-o pe Mary Lou sa ridice nivelul de creativitate in ABN AMRO.

Primul lucru facut de Mary Lou a fost sa renunte la cutia cu sugestii. Apoi a mers la fiecare dintre managerii de top si le-a cerut un angajament de creativitate. A propus un program numit "Ideea de Aur" pentru a incuraja inovarea printre angajati. Mary Lou a explicat beneficiile ce provin din considerarea serioasa a ideilor angajatilor si i-a rugat pe manageri sa se angajeze la implementarea unei noi idei pe trimestru, iar acestia au fost de acord. Pentru implementarea programului "Ideea de Aur" Mary Lou a tinut trei sesiuni de cate jumatate de zi cu cate 20 de angajati odata. Vroia sa educe grupuri mici de angajati in creativitate in speranta ca ei vor raspandi asta in restul companiei. In timpul sesiunilor de jumatate de zi, angajatii au generat 300 de idei complet noi care puteau sa imbunatateasca afacerea. Acesta a fost un inceput excelent pentru noul program.

In fiecare trimestru, echipa de management punea intrebari specifice pe anumite tematici, ca de exemplu "Cum ne putem folosi de Internet mai mult cu clientii nostri?" sau "Cum putem sa imbunatatim comunicarea in cadrul sucursalei?". O pagina web interna a fost creata drept mod pentru angajati sa isi exprime rapid ideile. In primul an, angajatii introdusera mai mult de 600 de idei, partial pentru ca website-ul era usor de folosit. O data pe trimestru, o echipa creativa trecea prin toate ideile si selecta primele 10. Apoi, foloseaua Six Thinking Hats pentru a decide care cinci idei sa le prezinte managerilor. Acestia alegeau apoi acea idee pe care sa o implementeze. Deoarece echipa de leaderi de top se angajase sa evalueze ideile si sa o implementeze pe cea mai buna, angajatii simteau intr-un final ca aveau o modalitate efectiva de a-si exprima opiniile.

De cand a inceput programul "Ideea de Aur" s-au generat mii de idei. ABN AMRO continua sa isi imbunatateasca relatiile cu clientii si soliditatea interna asistata de angajatii sai si sugestiile de tip Palaria Verde.

din Barbara Stennes - “Innovation: Case by Case, how the de Bono Thinking Systems Have Transformed Companies Across the Globe”