3M

Rezumat:
3M a folosit Six Thinking Hats pentru a crea produse pentru noi piete.

Provocari:
A se proiecta un dispozitiv de filtrare pentr o noua piata.
A se imbunatati banda adeziva.

Metode:
Folosirea Palariei Rosii pentru a gasi prioritatile.
Utilizarea Six Thinking Hats pentru determinarea unei noi benzi adezive.

Rezultate:
Se breveteaza un nou sistem de filtrare.
Banda adeziva pentru femei e disponibila pe piata.

Povestea:
3M e o companie de 18 miliarde de dolari care ofere o gama de produse incredibil de larga. E lider de industrie in diferite campuri precum sanatate, produse office sau transporturi. 3M fabrica si produse de uz casnic, precum cartonasele colorate Post-it® si banda Scotch®, si este una dintre cele 30 de companii care constituie indicele Dow Jones Industrial Average.

Centrul de filtre 3M produce filtre pentru masini, autobuze si avioane. Atunci cand au descoperit o noua oportunitate pe piata, au vrut sa creeze rapid un nou produs. Au adunat o echipa de angajati din departamentele de marketing si product development in speranta de a alege conceptul final la sfarsitul unei sedinte de o zi. Astfel echipa a generat zece idei noi, dar nu a stiut cum sa procedeze mai departe.

Kim Johnson, de la Corporate Research and Development, participase la un curs Six Thinking Hats. Amintindu-si beneficiile in urma folosirii palariilor, Kim a decis sa conduca o sesiune impreuna cu echipa. Fiecare membru s-a exprimat in privinta celor 10 idei, astfel reducandu-se prioritatile catre cele mai populare idei. Echipa a ales idea preferata si de atunci 3M a brevetat noul filtru.

Mai tarziu, Kim a fost rugata sa asiste departamentul de Construction and Home Improvement, care, printre alte produse, e responsabil cu banda adeziva. In urma cercetarilor de piata au observat sa oamenii foloseau banda adeziva intr-o multitudine de feluri neobisnuite, de la construirea unui portmoneu din banda adeziva pana la fixarea usii de la masina. Departamentul a recunoscut ca exista un intreg cult al pasionatilor de banda adeziva in intreaga lume, a vrut sa isi largeasca oferta printr-o versiune actualizata si inovativa a benzii adezive. Pentru a face fata acestei provocari, au rugat-o pe Kim sa conduca trei sesiuni de Six Thinking Hats de jumatate de zi fiecare impreuna cu expertii in concepte si idei.

In cadrul primei sesiuni focalizarea a fost pe Palaria Verde, iar participantii au venit cu idei pentru noua versiune de banda adeziva. In cea de-a doua sesiune, Kim a impartit echipa in grupuri mai mici si i-a rugat sa discute intre ei folosind Palaria Galbena si Palaria. La sesiunea finala, grupul a folosit Palaria Rosie epntru a determina care idei erau preferate. Dupa cea de-a treia sesiune, departamentul s-a decis pentru un nou produs: banda adeziva pentru femei. Spre deosebire de culoarea de gri industrial a benzii originale, aceasta versiune urma sa aiba o varietate colorata. Acest produs e acum pe piata partial datorita folosirii Six Thinking Hats.

  din Barbara Stennes - “Innovation: Case by Case, how the de Bono Thinking Systems Have Transformed Companies Across the Globe”