ABB

Rezumat:
ABB a folosit Six Thinking Hats pentru scurtarea procesului de luare de decizii, creerea unui instrument de comunicare si penetrarea unei piete inchise

Provocari:
Simplificarea procesului de luare de deci
Imbunatatirea comunicarii interne
Implinirea nevoilor pietei si asigurarea afacerii

Metode:
Se implementeaza Six Thinking Hats in  sedinte unde se iau decizii cheie
Se foloseste un sablon Six Thinking Hats pentru comunicarile interne
Se utilizeaza Six Thinking Hats in toate prezentarile companiei ce privesc nevoi si provocari.

Rezultate:
Timpul de luare decizii scurtat cu 60%
Comunicarile interne sunt standardizate prin folosirea unui limbaj comun
Profitul pe piata din Syria ajunge de la zero la 60 milioane dolari in doi ani.

Povestea:
ABB Group este leaderul mondial in echipamente energetice si de automatizari care permite clientilor industriali sa imbunatateasca perfromantele in paralel cu reducerea impactului asupra mediului. ABB are peste 113,000 angajati si opereaza in peste 100 de tari.

La un workshopde Bono in 1996, instructorul Dina Faidi certificat de Bono la cunoscut pe managerul regional ABB responsabil pe Iordania, Syria, Liban si Palestina. Acesta manager era in special interesant in imbunatatirea performantelor regiunii sale in cadrul sedintelor interne, a comunicatiilor si in evaluarea pietei. A invitat-o pe Dina sa instruiasca managerii ABB din cele patru tari in folosirea metodei Six Thinking Hats.

Dina a sustinut o serie de workshop-uri Six Thinking Hats cu managerii respectivi. Dupa training, ei au inceput sa foloseasca metoda in sedintele lor zilnice. Conform managerului regional, acest lucru a redus timpul de luare de decizii cu un uimitor 60%.
Managerul regional a dezvoltat si un instrument de comunicare bazat pe Six Thinking Hats. Era un sablon de o pagina cu culorile palariilor, iar managerii celor patru tari trebuiau sa il foloseasca pentru toate rapoartele, propunerile sau sugestiile. Acest sablon era de asemenea folosit pentru toate prezentarile sustinute de management. Pe scurt, toate comunicarile interne era filtrate prin Six Thinking Hats, astfel fiind mai simplu pentru departamente sa exprime idei.

Respectand acest obicei, managerul regional a folosit Six Thinking Hats pentru a invinge o provocare semnificativa in Syria. Piata Syriana era larga si avea foarte mult potential, dar ABB se lovea de o concurenta puternica. Managerul regional a tinut o sedinta in care a cerut participantilor sa foloseasca Palaria Verde pentru a se gandit la o abordare complet noua si diferita. Astfel echipa a realizat faptul ca ABB trecuse cu vederea cateva resurse potentiale diferite de cea pe care o urmarea fara succes in ultimii opt ani. O noua sugestie a fost prezentata managementului folosind Six Thinking Hats. Dupa ce a obtinut aprobare, ABB a intrat pe piata din Syria unde obtinuse profit zero in ultimii opt ani. Dupa doar doi ani insa, compania ajunsese la un profit de 60 milioane dolari.

din Barbara Stennes - “Innovation: Case by Case, how the de Bono Thinking Systems Have Transformed Companies Across the Globe”