HEWLETT-PACKARD

Rezumat:
Hewlett-Packard a folosit Six Thinking Hats si Lateral Thinking pentru a organiza o sedinta de planificare strategica.

Provocarea:
Sa creeze un nou plan care sa se alinieze la obiectivele corporative Hewlett-Packard.

Metoda:
Folosirea de Six Thinking Hats si Lateral Thinking pentru a ghida sedinta de planificare strategica a echipei Process and Quality Management Network Storage Solutions.

Rezultatul:
Dinamica de grup e imbunatatita si toata lumea cade de acord asupra unei strategii finale.

Povestea:
Hewlett-Packard este unul dintre primii furnizori de solutii tehnologice catre consumatori, firme si institutii. Pe 3 mai 2003 Hewlett-Packard s-a unit cu Compaq Computer Corporation. Aceasta a fost cea mai mare fuziune realizata. Ca urmare, cei 142.000 de angajati ai Hewlett-Packard faceau afaceri pe teritoriul a 160 de tari.

Compania dorea sa incheie fuziunea fara sa piarda din atentia asupra clientilor. Diverse echipe din cadrul companiei au primit sarcina de a crea planuri strategice planuri strategice care sa se alinieze la obiectivele corporative Hewlett-Packard. In aceste sedinte de planificare strategica, fiecare membru al echipei isi prezenta planul conceput. Cu toate acestea, dinamica de grup slaba, partial cauzata de fuziune, ii impiedica sa mearga mai departe. Conflicte de interes interferau cu coeziunea echipei.

Echipa Process and Quality Management Network Storage Solutions intampina mari dificultati in a schita un plan lucrand impreuna. Unul dintre membrii echipei, Jon Albregts, a primit sarcina de a organiza sedintele de planificare strategica. Jon participase anterior la un atelier de Bono sustinut de Master Trainerul Mike Sproul, asa ca i-a cerut lui Mike un sfat. Impreuna, Jon si Mike au schitat un plan solid pentru sedinta. Echipa urma sa primeasca prin email unele sarcini de indeplinit inainte de sedinta. Acest email contura obiectivele generale ale grupului si le cerea tuturor sa prezinte doar informatie de tip Palaria Alba in planul lor de afacere.
Lucrul dinaintea sedintelor a fost util, si toata lumea a venit pregatita sa prezinte informatia de tip Palaria Alba.

In continuarea prezentarilor, grupul a folosit Palaria Galbena si Palaria Neagra pentru a analiza fiecare initiativa. Apoi, s-au angajat intr-o sesiune de Lateral Thinking  pentru a gasi solutii si idei alternative, dupa care au folosit Palaria Rosie pentru a-si exprima reactia emotionala fata de fiecare initiativa. La final, cu Palaria Albastra au identificat urmatorii pasi inspre implementarea planului.

Six Thinking Hats a adus intelegerea de care avea echipa nevoie pentru a merge mai departe cu initiativele. Membrii echipei erau uimiti ca obisnuitele discutii obosite si dezbaterile nu aparusera in acea sedinta. Era prima oara cand reuseau sa realizeze atat de mult in timp atat de scurt si cu acordul tuturor.

Six Thinking Hats si Lateral Thinking au fost folosite ca parte din initiativa de calitate a Hewlett-Packard de mai multi ani, iar succesul instrumentelor de Bono s-a extins si in alte divizii ale conglomeratului de Bono.

from Barbara Stennes - “Innovation: Case by Case, how the de Bono Thinking Systems Have Transformed Companies Across the Globe” .